دوباره زندگی

دوباره زندگی
من به عنوان یک روانشناس برای مراجعینی که دست از تلاش نمیکشن و دوباره و دوباره تلاش می کنند، احترام زیادی قائلم. و با تمام وجود و توان و از صمیم قلبم برای انتخاب درست و تصمیم گیری بهشون کمک میکنم.

 

شروع دوباره

شروع دوباره

 

خب اینکه بتونی در زندگیت، شادی و تلاش رو ادامه بدی و ازش غافل نشی در روانشناسی خیلی مهمه. وظیفه روانشناس و مشاور کمک به مراجع برای یافتن انگیزه واقعی برای ادامه دادن است.

 

البته امروزه خیلی از مردم دیگه انگیزه و هدفی رو دنبال نمی کنن. و فقط یه روال روتین رو بدون هیچ لذتی ادامه میدن و البته اکثرا دلیلشون شرایط اقتصادی جامعه است. اینکه گفته میشه پول خوشبختی نمیاره واقعا درسته اما خب بی پولی قطعا بدبختی میاره.

 

هنری فورد میگه: شکست، فرصتی برای شروع دوباره است، اما اینبار هوشمندانه تر

 

همه ما در زندگی به مرحله ای رسیدیم که ناامید شدیم و دست از تلاش برداشتیم. و این باعث شد که فرصت های زیادی رو از دست بدیم، اما خیلی هامون دوباره از صفر شروع کردیم.

 

 

 خب اولین قدم برای اینکه دوباره شروع کنی اینه که فاصله بین کسی که الان هستین و آدمی که دلتون میخواست باشین رو بررسی کنید. عزمتون رو جزم کنید، و البته نارضایتی از وضع موجود بسیار مهمه. خیلی ها هستن که شکل روتین و بی هدف و بدون نشاط رو ادامه میدن و احساس نارضایتی ندارن. یجورایی عادت کردن به این زندگی بی معنا و هدف، همینطور ادامه میدن تا زمانی که مرگ به سراغشون بیاد.
وای که چقدر ملال انگیز و زجر آوره اینطوری زندگی کردن، پوچ و بی معنا، حتی ذره ای شادی و نشاط واقعی و با دوام درش وجود نداره.

 

یکی از دلایل اینکه نامید میشین اینه که، به جای اینکه به چیزهایی که دارین فکر کنید. همیشه تمرکزتون روی چیزهایی هست که ندارین و دائم در حال حسرت خوردن هستین که خب این باعث میشه لذتی از داشته هاتون نبرین.

 

 

خب حالا برمیگردیم به کسایی که میخوان از نو شروع کنن:
اول اینکه بیاین یک فهرست از موفقیت ها و شکست هاتون بنویسین. همه چیو بنویسین، در مورد خانواده، رابطه و عشق، شغل، تحصیلات. حتی نمره قبولی از یک درس که براتون خیلی ساده بوده.
دوم اینکه فهرستی که تهیه کردین رو تحلیلش کنین. مثلا ببینین چه چیزی، چه رفتاری، چه کاری، باعث این شکست یا موفقیت شده.
اگر برای چند مورد دلیل تکراری داشتین رو علامت گذاری کنید، اینطوری میفهمین که چندبار از یک سوراخ گزیده شدین.

 

شروع دوباره

شروع دوباره

 

قسمت مهم ماجرا اینجاست که باید و باید هدفی داشته باشین. وقتی هدفی ندارید نمیدونید دنبال چی باید باشین، هدف داشتن خیلی مهمه. وقتی هدف داری یعنی معنای زندگیت رو پیدا کردی، متوجه میشین که همینطوری الکی و الابختکی به دنیا نیومدی. اگه بخوام یکم کلاستون رو ببرم بالا میشه گفت: رسالت خودتون رو پیدا کردین.

 

روانشناس در مشهد – مشاوره در مشهد – درمانگر در مشهد

 

بهتون کمک میکنه خوندن مقاله رهایی از زندان ذهن

ψ مهناز نیکو – روانشناس https://instagram.com/mahnaznikoo.ir
درمانگر فردی – زوج درمانگر – خانواده درمانگر

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید