آنچه را که باید بشکن و رنجش را بپذیر

آنچه را که باید بشکن و رنجش را بپذیر
همه ی ما تجاربی از شکست ها، از دست دادن ها، ناکامی ها و آسیب ها در زندگیمون داشتیم. که احساسات ناخوشایندی رو از غم، خشم، گناه، شرم و اضطراب در ما به وجود آوردن و به اصطلاح دردمون اومده.
پس درد یک واقعیت مشترکه که تمامی آدم های دنیا با شرایط مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اون رو تجربه می کنن. متاسفانه خیلی از ماها دائم در تلاش برای نگه داشتن افراد و موقعیت های اشتباه در زندگیمون هستیم.
با وجود اینکه می دونیم داریم راه غلط رو میریم اما باز هم ادامه میدیم. حتی گاهی طرف مقابل داره شما رو تحقیر میکنه اما اونقدر ضعیف هستین و خودتون رو نمیبین که قادر به ترک کردنش نیستین.

 

عزیزم برای کسی بجنگ که بعدش بهت حس پیروزی بده، نه کسی که بهت بگه مگه من گفتم این کارو بکنی.

 

اشتباهات در رابطه

اشتباهات در رابطه

 

دو نفر رو در نظر بگیرید که موقعیت های مناسبی دارند. چه اقتصادی چه اجتماعی و … بعد از مدتی هر دو در رابطه عاطفیشون شکست می خورند.
اولی بعد از مدتی سوگواری ادامه زندگی شو در پیش میگیره و اون جدایی رو به عنوان تجربه ای برای شرایط بهتر در نظر میگیره.
اما دومی با وجود گذشت مدت زمانی همچنان سوگوار از جدایی، ارتباط با دوستاش قطع میشه، گوشه گیر میشه و دائم خودش رو سرزنش میکنه و مقصر تموم شدن رابطه میدونه.

 

خب فکر می کنید دلیلش چیه که با وجود مشکلی یکسان رنج متفاوتی در افراد به وجود میاد؟

 

دلایل مختلفی وجود داره مثل:

 

۱- قبول نداریم که اتفاقی که برامون افتاده نتیجه انتخاب خودمون هست و ما مسئولیم (هرچند که خیلی ها ممکنه در ایجاد غم و اندوه نقش داشته باشند اما در نهایت ما مسئول انتخاب های خودمون هستیم)
۲- دائم داریم مقایسه می کنیم. خودمون رو، شرایط رو و … (عزیز جان، هیچ دو انسانی شبیه به هم نیستن و نمیشن، تفاوت ها رو بپذیر، نقطه ضعف و و قوت هات، شرایط . بعد از پذیرش اگه جایی که هستی راضی کننده نیست برات خب جات رو تغییرش بده، تو که درخت نیستی)
۳- تو گذشته یا آینده غرق میشیم. (تو پرانتز اینو بگم بهتون که: در گذشته موندن افسردگی سازه، در آینده بودن اضطراب ساز، چیزی که مهمه در زمان حال بودنه)
۴- سعی در به زور نگه داشتن (خیلی از اوقات میدونیم که اشتباهه)

 

 

در زندگی هیچ وقت سعی نکنید چیزی رو به هر قیمتی برای خودتون نگه دارین. درسته که از دست دادن رنج داره اما باید پذیرفت، هرچند از درد و رنج حاصل از تلاش بی نتیجه برای نگه داشتن چیزی که از آن شما نیست کمتره.
به قول داستایوفسکی: آنچه را که باید بشکن و رنجش را بپذیر.

 

 

همچنین بخونید مسئولیت انتخابت را بپذیر

 

ψ مهناز نیکو – روانشناس https://instagram.com/mahnaznikoo.ir

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید