وصال پایان عشق؟!

چرا (در اکثر مواقع) وصال باعث تمام شدن عشق می شود؟

 

بزرگترین اشتباه آدم ها این است که فکر می‌کنند بعد از وصال همه چیز درست می‌شود. یعنی با کلی اختلاف نظر و ابهام و مشکل ازدواج می‌کنند چون فکر می‌کنند بعد از ازدواج همه چیز درست میشه.

 

 

مثلا وقتی یک فرد درون‌گرای آرام عاشق شور و نشاط و انرژی زیاد یک فرد برون‌گرا میشه و بدون در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی خودش و به امید تغییر با اون ازدواج میکنه.
این افراد باید بدونن که وقتی کنار فردی که با اون ها متفاوت هست قرار می‌گیرند باید از این فرصت برای رشد خودشون استفاده کنند. و از این فرصت درس بگیرند و بدونن که صرف قرار گرفتن در کنار این افراد مشکل رو برطرف نمیکنه.

 

 

دلیل اینکه این افراد بعد از وصال عشقشون رو از دست می دهند این است که نمی تونن با تفاوت هاشون کنار بیان و مشکل خودشون رو به طرف مقابل نسبت میدن و اون رو مقصر میدونن.
حتی از فرد مقابل ناراحت میشن که چرا خودش رو اشتباه نشون داده. در حالی که تصویر او از طرف مقابل و رابطه ای که در ذهنش ساخته اشتباه بوده.

 

پروجکت کردن یا همون نسبت دادن ویژگی خود به دیگری برای این افراد نشاط بخشه تا جایی که اگر دیگران این آگاهی رو به او بدن که شخصی که عاشقش شدن فرد مناسبی برای تو نیست. قبول نمی کنن و اینجاست که به قول معروف میگن عشق کورش کرده.

 

 

چون عاشق عیب هارو نمیبینه و با تصویر زیبایی که از معشوق در ذهنش ساخته حالش خوبه اما بعد از وصال و خوابیدن هیجان وقتی تصویر ذهنیش خراب میشه فکر میکنه که معشوقش بهش دروغ گفته.

 

اما عشق واقعی
عشق واقعی به ما در مسیر رشد و خودشناسی کمک میکنه.
اگر عاشق فردی شدیم باید ابتدا از خودمون بپرسیم که چه چیزی در این فرد وجود داره که منو اینطور جذب خودش کرده.

 

یکی از مواردی که باید در جذب شدن به دیگران بهش توجه کنیم تصویر آنیما و آنیموس خودمون است. 
آنیما (عنصر و انرژی زنانه در مردان)
آنیموس (عنصر و انرژی مردانه در زنان)

 

 

اگر نمیتونیم این دلیل جذب شدن رو تشخیص بدیم باید حتما از یک روانشناس کمک بگیریم.

https://instagram.com/mahnaznikoo.ir

https://mahnaznikoo.ir/
مهناز نیکو _ روانشناس 
زوج درمانگر- خانواده درمانگر- درمانگر فردی

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید