هنر عشق ورزیدن

هنر عشق ورزیدن
نکاتی در مورد عشق که باید بیاموزیم و اشتباهات رایجی که بسیاری در مورد عشق انجام می دهند.

 

هنر عشق ورزیدن

هنر عشق ورزیدن

 

اکثر مردم مشکل عشق را در این می بینند که چرا دیگران در حد ظرفیت فردی هر شخص به او عشق نمی ورزند و فقط عشق می ورزند.
بنابراین مشکل این است که چگونه به آن ها مهرورزی شود و دوست داشتنی تر شوند.

 

راه های بسیاری وجود دارد، یکی از این راه ها که بیشتر آقایان استفاده می کنند، موفق شدن در زمینه کاری، ثروتمند شدن و قدرتمند شدن در حد اقتضای جامعه شان است. راهی که توسط خانم ها استفاده می شود، پرورش و تناسب اندام، لباس های زیبا و آرایش صورت و بدن است. راه های دیگر که یک مرد و زن را می تواند جذاب تر نماید رفتار دلپذیر، یک مکالمه یا مباحثه جالب، متواضع بودن و جلف نبودن را می توان نام برد.
البته راه های زیادی وجود دارد که یک فرد دوست داشتنی و قابل عشق ورزی شود.

 

مشکل دیگری این است که عده ای می گویند که چیزی درباره عشق وجود ندارد که بیاموزند. چون مشکل در عشق ورزیدن را مشکل معشوق و طرف دیگر می دانند. مردم عادی بر این باورند که عاشق شدن بسیار آسان است. اما یافتن شریک عشقی که قابل عشق ورزی باشد کاری مشکل است.
اما این اشتباه که باعث می شود فکر کنیم که احتیاجی به یادگیری و آموزش دیدن درباره عشق نداریم. مبهم بودن حالت اولیه عاشق شدن و حالت عاشق بودن همیشگی و تمایز آن دو از یکدیگر است.

 

هنر عشق ورزیدن

هنر عشق ورزیدن

 

دو نفر غریبه را در نظر بگیرید که یکباره دیوار جداکننده بینشان را بردارند و احساس نزدیک شدن به یکدیگر و یکی شدن می کنند. در ابتدا نشاط و شادمانی باورنکردنی ای را تجربه می کنند. این تجربه برای کسانی که قبلا تنها و بدون عشق بودن، معجزه آسا و شیرین تر خواهد بود. این معجزه صمیمیت ناگهانی که اغلب از آغاز با جذابیت و فعالیت جنسی ترکیب شده و به تکامل می رسد. اما این گونه عشق ها به دلیل طبیعت خاص خود هیچ گاه پایدار نخواهند ماند. چون بعد از آن است که دو طرف از خصایص یکدیگر آگاه می شوند. به مرور رابطه جنسی و قدرت معجزه آسایش کم و کمتر می شود و کارشان به خصومت و درگیری می رسد.

 

در واقع آن شیفتگی اولیه (که دیوانه یکدیگر بودند و برایشان ثابت شده بود که عاشق ابدی یکدیگر خواهند بود) فقط دلیل بر درجه تنهایی قبل از آشنایی بوده است.

 

اگر مردم دلایل شکست در عشق را مانند سایر فعالیت هایشان که به شکست ختم می شود را دنبال کنند می توانند در آینده از شکست پیشگیری کنند.

 

در مورد عشق مقالاتی مثل توانایی تنهایی، شرط توانایی عشق ورزیدن را نیز بخوانید.

ψ مهناز نیکو – روانشناس  https://instagram.com/mahnaznikoo.ir

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید