پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج مساله ای است که هنوز هم تعداد زیادی از خانواده ها اهمیت آن را نادیده می گیرند. هنوز هم ازدواج هایی زیادی بدون مشاوره صورت میگیرد. که متاسفانه با مشکلات زیادی همراه است.

 

البته منظور این نیست که مشاوره پیش از ازدواج قطعیت درستی ازدواج را تایید کند. اما تاثیر آن بر شناخت بهتر طرفین. کمک به انتخاب درست، دریافت آموزش های لازم، آگاهی نسبت به پیامدهای خوب یا بد انتخاب و … کاملا مشهود است.

 

در مشاوره پیش از ازدواج روانشناس و مشاور موضوعات مختلفی را بررسی می کند. که مهمترین آن کمک به طرفین برای تجربه یک زندگی بهتر است. و کمک میکند دو طرف ازدواج تا زمانی که با هم هستند زندگی خوبی داشته باشند.

 

 

 

در ازدواج هایی که بدون مشاوره انجام می شود گاهی موضوعات مهمی مانند مسائل جنسی به دلایل مختلفی مطرح نمی شود. که البته بررسی این مساله اهمیت زیادی در دوام زندگی زناشویی دارد. که حتما بایستی قبل از ازدواج و توسط روانشناس بررسی شود.

 

روال کلی جلسات، مشاوره تک نفره برای شناخت و بررسی موضوعات فردی و جلسات مشاوره دو نفره برای آگاهی دادن به طرفین و بررسی موضوعات زندگی زوجی است.
در جلسه مشاوره فردی کمک می شود که فرد با مسائل و مشکلات شخصی و خانوادگی خود کنار بیاید و آن مسائل را در زندگی زوجی وارد نکند.

 

روانشناس و مشاور به طرفین کمک می کنند که انتظاراتی که از زندگی زوجی و همسر خود دارند را بر واقعیات متمرکز کنند و از رویاپردازی ها و وعده و وعید های دروغ پرهیز کنند.

 

پیش از ازدواج

پیش از ازدواج

 

این رو در نظر داشته باشین که هیچ کسی نمی تواند به شما بگوید که ازدواج شما قطعا موفق خواهد بود و قطعا شما با هم خوشبخت خواهید شد. در مشاوره پیش از ازدواج سعی بر این است که دو طرف با آگاهی نسبت به خود و طرف مقابل به سمت ازدواج پیش روند.

 

گاهی دو طرف اعلام می کنند که به هم علاقه مند هستند و تصمیم جدی برای ازدواج دارند، اما در طی جلسات مشاوره و گفت و گوی جدی دو طرف یا حتی اعترافاتی که هر کدام از آن ها انجام می دهند شرایط تغییر می کند و زمانی را برای شناخت بیشتر درخواست می کنند. مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می کند که مشکلات، نقاط ضعف و قوت، خوبی ها و بدی های طرف مقابل را بشناسید و با آگاهی تصمیم بگیرید که آیا می توانید با این فرد زندگی مشترک زناشویی داشته باشید یا خیر.

 

بنابراین اهمیت مشاوره پیش از ازدواج و در کل مشاوره در زمینه های مهم زندگی را نادیده نگیرید.

 

در مورد ازدواج مقاله های دیگه مثل  آیا ما برای هم مناسب هستیم رو هم بخونید.

ψ مهناز نیکو – روانشناس https://instagram.com/mahnaznikoo.ir
مشاوره پیش از ازدواج- درمانگر- زوج درمانگر- خانواده درمانگر

 

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید