قرن جدید، زندگی جدید

سال جدید و البته قرنی جدید رو در پیش رو داریم. امسال رو با سال های دیگه متفاوت در نظر بگیرید و به خودتون قول بدین که قرن جدید رو متفاوت تر از قبل شروع کنید. البته تفاوتی شیرین که حال خوشی رو به ارمغان داشته باشه.

 

زندگی جدید

زندگی جدید

 

می بینین روزها و ماه ها و سال ها یکی پس از دیگری میگذره و عمر ما هم به مرور به پایانش میرسه. نمیخوام آخرین روز سال رو در مورد مرگ صحبت کنم، میخوام ازتون درخواست کنم برای حال خوب خودتون و اطرافیانتون تغییراتی رو در زندگی تون داشته باشید. تغییراتی هرچند کوچک.

 

 

تغییر بدین فکری که آزار دهندست.
 پارتنری که عذاب دهندست.
 شغلی رو که فرسوده کنندست.
 رفتاری رو که حال به هم زنندست.
این ها شعار نیست، همین فکر که این ها رو غیر ممکن و شعار میدونه رو باید تغییر بدین.
درسته سخته قبول دارم اما این رو هم قبول دارم که شدنی هستن.

 

 

برای اینکه تغییر کنید، چه در تفکر، چه در رفتار، چه در رابطه، چه در شغل و در کل زندگی، لازمه که باور و ضرورت تغییر رو بپذیرید.
یعنی واقعا قبول کنید که شما نیاز به تغییراتی در زندگی تون دارید. و در نهایت باید به عمل هم بدل کنید، نه اینکه فقط بگین دوست دارم رابطم این طور بشه، شغلم اون طور بشه و زندگی این شکلی بشه و حالم اون شکلی.

 

برای شروع میتونید با تغییراتی هرچند کوچک دست به کار بشید.
مثلا روزی ۱۰ دقیقه زودتر بیدار شدن از خواب، روزی ۱۵ دقیقه تمرینات کنترل خشم، روزی ۲۰ دقیقه مطالعه، در رابطه هم میتونید با کلماتی محبت آمیز شروع کنید، روزی یک کلمه اضافه کنید، یا اینکه در طول روز پیامی عاشقانه برای پارتنرتون ارسال کنید.

 

لازم نیست از ابتدا یک تحول عجیب و غریب ایجاد کنید. تغییر زمان میبره.

 

 

این رو بدونید که فردی که ۳۰ سال با یک رفتار و طرز فکری زندگی کرده رو نمیتونید یک شبه تغییر بدین، حتی خود شخص هم نمیتونه اون رفتار رو یک شبه کنار بزاره و قطعا به زمان و حوصله نیاز داره. و موردی که روش تاکید میکنم اینه که شما باید به فکر تغییر دادن فقط خودتون باشید نه دیگران. با خودتون نگین من که مشکلی ندارم و باید شخص مقابلم تغییر کنه که اگر چنین تصوری دارین هیچ راه حلی برای کمک به شما وجود نداره.

 

یک برنامه زمان بندی شده هم میتونه کمکتون کنه که با برنامه ریزی و منظم به خواسته هاتون برسید. لیستی از کارها و اهدافتون بنویسید و سعی کنید طبق اون جلو برید. قبول دارم که سخته اما حتی شده از ۱۰ برنامه ای که داخل لیست نوشتید یک مورد رو هم درست انجام بدین باز هم کلی تاثیر گذاره.

 

 

تصور کنید اگه شما در روز فقط و فقط یک درصد تغییر کنید در سال میشه ۳۶۵ درصد، به نظرتون کمه؟
حالا چون شمایید روزی نیم درصد تغییر کنید خب بازهم کلی تاثیر مثبت داره.

 

بعضی ها میگن چه فایده ما تغییر کنیم وقتی همسر و بچه ها و خانواده قبول نمیکنن که اون ها هم تغییر کنن، اینو بدونید که شخص یا اشخاصی که با شما زندگی میکنن، وقتی تغییراتی رو در شما میبینن که ادامه دار هست و براساس یک اصول و برنامه پیش میره و از طرف شما دست کم گرفته نمیشه و خیلی جدی دارین پیش میرین، شک نکنید که روی اون ها هم تاثیر گذاره و به مرور باعث تغییراتی در اون ها هم میشه.

 

به امید تغییراتی مثبت و شیرین در سال و قرن جدید برای همه شما

 

۱۴۰۰/۱۲/۲۸
ψ مهناز نیکو – روانشناس https://instagram.com/mahnaznikoo.ir
درمانگر فردی – روان درمانگر https://mahnaznikoo.ir/

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید