بهبود رابطه جنسی بین زوجین

بهبود رابطه جنسی بین زوجین
برای شروع مطالب اول داستان زیر رو با دقت بخونید.

 

روزی بین یک مرد عرب و همسرش کدورتی پیش اومد. مرد به یکی از دوستانش گفت: منو با همسرم آشتی بده و چیزی بگو که از من راضی بشه. اون مرد پیش همسر دوستش رفت و گفت:  این مردی بزرگ است. از اون بیزار نشو که کوری چشمش، باریکی ساق پایش، ضعف زانوهایش و بوی بد زیر بغلش و سرخی کف دستش، چیزی نیست.
مرد عرب به دوستش گفت: خدا ذلیلت کنه، انقدر از معایب و مشکلات من گفتی که همسرم بعضی از اون ها رو اصلا نمی دونست.

 

خب برداشتتون از این داستان چی بود؟

 

رابطه جنسی

رابطه جنسی

 

و اما بررسی و بهبود رابطه جنسی زوج با کمک روانشناس و مشاور:
مسئله عشق، صمیمیت و رابطه جنسی از مهمترین عناصر پایداری یک رابطه زوجی است. البته ممکنه که یک رابطه جنسی بدون عشق و صمیمیت هم انجام بشه. اما لذت بخش ترین رابطه جنسی همیشه با عشق و صمیمیت همراه است. تمایلات جنسی بخش جدایی ناپذیر در ذات یک انسان است.

 

صمیمیت بین زوجین

صمیمیت بین زوجین

 

متاسفانه بیشترین مشکل بین زوجین مربوط به مسائل جنسی است. که بیشتر ناشی عدم از محبت و صمیمیت بین اونهاست تا مسائل جسمی و فیزیکی.

 

بسیاری از زوجین که به دلیل مشکل در رابطه جنسی به روانشناس مراجعه می کنند. وقتی بررسی میشن، مشخص میشه که علت اصلی مشکل مربوط به عدم ارتباط مناسب بین اونهاست. یعنی دچار مشکلات ارتباطی هستن و خب این موضوع در رابطه جنسی اونها نقش پررنگی ایفا کرده.

 

خب در مشاوره زوجی، کیفیت رابطه و ارتباط زوج بررسی میشه و آموزش هایی در زمینه غنی سازی رابطه جنسی و افزایش رضایت زناشویی داده میشه.

 

 

بنابراین تاکید میشه که حتما قبل از ازدواج این مورد توسط روانشناس و مشاور بهش پرداخته بشه و اگر ازدواج کردین و مشکلی در این زمینه دارید حتما به متخصص این حوزه مراجعه کنید.

 

بسیاری از زوجین در ابتدای زندگی به ندرت مشکلات جنسی رو تجربه می کنند اما به تدریج که رابطه زناشویی به جلو میره و عوامل استرس زا مانند:
تنش های مربوط به شغل، بارداری و تولد فرزند، مشکلات مالی، و … به وجود میاد، ممکنه زوجین احساس کنند که حضور طرف مقابل از نظر عاطفی و جنسی کمرنگ شده.
و اگه این عدم درک ادامه پیدا کنه باعث دوری زوج از هم میشه و یک دور باطل از رنجش و ناکامی به وجود میاره که در نهایت تبدیل به یک بحران خانوادگی مشه.

 

 

مورد دیگه ای که باعث ایجاد مشکلات جنسی بین زوج میشه مربوط به تفکرات متفاوت هر یک و اطلاعات اشتباه در مورد رابطه است، مسائلی مثل:محل رابطه، مدت زمان رابطه، نحوه و حالت انجام آمیزش، سایز اندام تناسلی و…

 

به همین دلیل آگاهی کامل و علمی در این موارد خیلی مهمه که البته خیلی از این تصورات اشتباه ناشی از دیدن فیلم های پورن است که باورهای اشتباهی از رابطه جنسی رو بین مردم رواج داده.

 

بنابراین سعی کنید این موضوع رو در زندگی نادیده نگیرید و به کمک یک روانشناس و مشاور برای حفظ زندگی زوجی و مهمتر از اون افزایش علاقه و رضایت زناشویی دست به کار بشین.

 

شما می تونید مقاله اهمیت ارتباط بین زوجین  را نیز در سایت بخونید.

ψ مهناز نیکو – روانشناس https://instagram.com/mahnaznikoo.ir
زوج درمانگر – خانواده درمانگر – درمانگر فردی

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید