پرسشنامه شفقت ورزی نف

پرسشنامه شفقت­ ورزی به خود توسط نف در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است. این مقیاس دارای ۲۶ سوال است.

 

به این صورت هر سوال را نمره گذاری کنید:
کاملا موافقم= ۱       موافقم= ۲         نظری ندارم= ۳         مخالفم= ۴       کاملا مخالفم= ۵

 

نمره بالا نشان دهنده شفقت ورزی بالا به خود است.

 

ردیف

سوال

کاملا موافقم

موافقم

نظری ندارم

مخالفم

کاملا مخالفم

۱ من درباره اشتباهات و بی کفایتی های خود به قضاوت می نشینم و آنها را تایید نمی کنم.
۲ وقتی احساس دلتنگی می کنم، معمولاً دچار وسواس می شوم و ذهنم روی بسیاری از کارهای اشتباه متمرکز می شود.
۳ وقتی اتفاق بدی برایم رخ می دهد، فکر می کنم این مشکلات بخشی از زندگی است که امکان دارد برای هر کسی اتفاق بیفتد.
۴ وقتی که در مورد بی کفایتی هایم فکر می کنم، بیشتر احساس تنهایی می کنم و فکر می کنم متفاوت از بقیه افراد جهان هستم.
۵ وقتی که دچار درد عاطفی می شوم، تلاش می کنم تا خودم را دوست داشته باشم.
۶ وقتی در کاری که برایم مهم است، شکست می خورم، بر اثر احساس بی کفایتی، تحلیل می شوم.
۷   وقتی تحقیر و تنهایم می گذارند، به خودم یادآور می شوم که بسیاری از افراد دیگر احساسی مثل من خواهند داشت.
۸ وقتی شرایط واقعاً سخت است، معمولاً نسبت به خودم سخت گیری می کنم.
۹ وقتی چیزی باعث بر آشفته شدنم می شود، سعی می کنم در هیجان های خودم تعادل ایجاد کنم.
۱۰ وقتی که در برخی موارد احساس بی کفایتی کنم، سعی می کنم به یادآورم که احساس بی کفایتی چیزی است که در بین همه انسانها مشترک است.
۱۱ نسبت به بعضی از ویژگیهای شخصیتم که دوست ندارم، بی تحمل و ناشکیبا هستم.
۱۲ زمانی که در شرایط سختی قرار دارم از خود مراقبت می کنم و به خود مهر می ورزم.
۱۳ وقتی احساس اندوه می کنم، معمولاً احساس می کنم که ممکن است بیشتر افراد از من خوشبخت تر هستند.
۱۴ وقتی اتفاق دردناکی رخ می دهد، سعی می کنم نگاهی متعادل نسبت به آن داشته باشم.
۱۵ سعی می کنم شکست هایم را به عنوان بخشی از شرایط زندگی انسانی بدانم.
۱۶ وقتی می بینم که برخی از ویژگیهای خودم را دوست ندارم، دلم به حال خودم می سوزد.
۱۷ وقتی از چیزی که برایم مهم است، شکست می خورم، سعی می کنم چشم انداز و آینده را در نظر بگیرم.
۱۸ هنگامی که در انجام کاری که برایم مهم است، شکست می خورم، معمولاً احساس می کنم که این شکست تنها برای من است.
۱۹ وقتی که رنجی را تجربه می کنم با خود مهربان می شوم.
۲۰ وقتی چیزی مرا آشفته می کند، احساسات مرا به شدت جریحه دار می کند.
۲۱ وقتی رنجی را تجربه می کنم تا اندازه ای نسبت به خودم به سردی رفتار می کنم.
۲۲ وقتی احساس دلتنگی می کنم، می کوشم با کنجکاوی و خاطری آسوده با احساساتم روبرو شوم.
۲۳ من کاستی ها و بی کفایتی های خودم را تحمل می کنم.
۲۴ وقتی اتفاق دردناکی برایم رخ می دهد، معمولا آن را بزرگ جلوه می دهم.
۲۵ وقتی به واقع سخت در تلاش هستم، معمولاً احساس می کنم که دیگران بیش از من در آسایش به سر می برند.
۲۶ سعی می کنم نسبت به ابعادی از شخصیتم که دوست ندارم، درکی واقع بینانه و همراه با شکیبایی داشته باشم.

 

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید