زندگی پس از طلاق

زندگی پس از طلاق
طلاق یک حقیقت در زندگی مدرن و نتیجه عدم حل مسائل زناشویی است. طلاق به عنوان یکی از حوادث ناگوار در زندگی فردی، بیشترین استرس را به فرد تحمیل می کند.
تا حدی که برخی متخصصین و محققین مانند ونگ و آماتو آن را بزرگترین استرسی می دانند. که فرد می تواند در طول زندگی با آن روبرو شود. چرا که تاثیرات ناگوار طلاق مدت زمانی طولانی با فرد خواهد ماند.

 

طلاق

طلاق

 

اما این رو هم در نظر داشته باشید که طلاق با وجود تمام اثرات منفی که دارد در برخی موارد درست ترین تصمیم در مورد زندگی زناشویی است. قطعا یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایان است.
بعد از طلاق هر دو زوج آسیب هایی را متحمل می شوند چه اقتصادی، چه اجتماعی و چه روانی. گاهی اوقات پس از طلاق زوج بعد از یک مدت دوباره به هم بر می گردند و گاهی نتیجه بخش است و متفاوت تر از قبل به زندگی ادامه می دهند.
اما گاهی همان اشتباهات و عوامل دوباره تکرار می شوند که باز هم به جدایی ختم می شود.
با این حال باید بعد از مدتی که حداقل آن شش ماه است فرد از سوگ حاصل از جدایی بیرون آید و به سازگاری با زندگی جدید برسد. این موضوع قطعا سخت است اما یک واقعیت است که فکر کردن به چیزی که از دست داده ای باعث می شود که هزاران بار دیگر آن را در ذهنت از دست بدهی.

 

زندگی دوباره

زندگی دوباره

 

ســازگاری پس از طلاق تلفیقی از تجارب پس از طلاق است که فرد را نه به عنوان هویتی که در رابطه زوج قبلی خود داشته، بلکه به عنوان موقعیت کنونی او که هر روزه با آن سر و کار معرفی می کند.
وقتی فرد به قبول کامل فرآیند طلاق دست یابد، دیگر با هویت یابی خود به عنوان فردی مطلقه، عواقب منفی آن را تجربه نخواهد کرد. فردی که به سازگاری کامل دست یافته باشد، آمادگی لازم برای رابطه ای سالم و صمیمی را خواهد داشت.

 

زندگی جدید

زندگی جدید

 

و اما سازگاری مثبت
سازگاری مثبت شامل رهایی از علایم و نشانه های جسمی یا بیماری روانی، توانایی انجام وظایف و مسؤولیت های محوله در زندگی روزانه در خانه، میان فامیل و بستگان، محل کار، بهره وری از اوقات فراغت و رشد استقلال فردی به طوری که با وضعیت تأهل یا همسر سابق گره نخورده باشد، است.

 

برای درک و کمک طلاق بیشتر مقاله رو هم بخونید.

 

ψ مهناز نیکو – روانشناس https://instagram.com/mahnaznikoo.ir

سوال خود را مطرح کنید :


پاسخی بگذارید